Autor:
Pgk461 ,
Michalski Grzegorz ,
Tytuł: Ocena finansowa kontrahenta na podstawie sprawozdań finansow
Wydawnictwo: Oddk Ośrodek Doradztwa I Doskonalenia
ISBN / ISSN: 83-7426-509-6
Rok wydania: 2008
Wydanie nr: 01
Ilosć stron: 148
Stany prawne:
cena netto: 120.00 zł cena brutto: 126.00 zł
cena promocyjna: 115.92 zł
Uwagi:
By ocenić kontrahenta nie wystarczy własna intuicja!
Skorzystaj z podpowiedzi eksperta i zrób to profesjonalnie!
W jaki sposób ocenić firmę, z którą chcielibyśmy nawiązać bliższą współpracę? Na jakie elementy zwrócić uwagę, aby uniknąć błędów?
Prezentacja najbardziej przydatnych narzędzi, którymi można posłużyć się do oceny kontrahenta.
W pierwszej części autor omawia finansowy cel działania i podstawowe elementy kształtujące finansowy obraz przedsiębiorstwa kontrahenta. Celem tej części jest pokazanie głównych elementów pozwalających zrozumieć, dlaczego nasz kontrahent może się zachowywać w określony sposób i jak takie zachowanie kontrahenta interpretować oraz jakie znajdzie to odzwierciedlenie w informacjach, które od niego otrzymamy.
Druga część stanowi omówienie sprawozdań finansowych kontrahenta i podstawowych wniosków, jakie można próbować z nich uzyskać.
Trzecia część poświęcona jest analizie wskaźnikowej z uwzględnieniem tych wskaźników, które najczęściej mogą pomóc dokonać oceny kontrahenta. Ponieważ sama ocena wskaźnikowa to za mało, aby wnioskować, w
czwartej i piątej części omówione są dwa przypadki kontrahentów (listę tę oczywiście można by rozszerzyć): odbiorców i dostawców.
Na końcu zamieszczony został dodatek w postaci podstaw matematyki finansowej wykorzystywanej w trakcie rozważań zawartych w poradniku. Są to przede wszystkim podstawowe wzory przydatne przy analizie wartości pieniądza w czasie oraz tablice finansowe.
dr Grzegorz Michalski – specjalista w zakresie finansów przedsiębiorstwa. Członek branżowych stowarzyszeń, min: European Finance Association (EFA), American Finance Association (AFA), Polskiego Stowarzyszenia Finansów i Bankowości (PSFiB).
Członek rady naukowej renomowanego czasopisma z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem: Problems and Perspectives in Management (PPM). Autor i współautor licznych publikacji (min: Leksykon zarządzania finansami, Warszawa 2004; Wartość płynności w bieżącym zarządzaniu finansami, Warszawa 2004; Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach, Warszawa 2005; Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem, Warszawa 2005; Tajniki finansowego sukcesu dla mikrofirm, Warszawa 2007 itp.).
Doktor nauk ekonomicznych (2002). Adiunkt Katedry Finansów Przedsiębiorstwa i Zarządzania Wartością w Instytucie Zarządzania Finansami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz w Zakładzie Finansów i Rachunkowości na Wydziale Ekonomicznym Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu.
Trener i konsultant współpracujący z najlepszymi firmami doradczo-szkoleniowymi.