Szczegóły wybranej pozycji
Autor:
Bartosiewicz Adam ,
Florys Piotr ,
Głębicka Edyta ,
Klemens Dominik ,
Klimek Krzysztof ,
Kłos Piotr ,
Kowalski Radosław ,
Krywan Tomasz ,
Leszczyńska-trochonowicz Dagmara ,
Liżewski Sławomir ,
Matusiakiewicz Łukasz ,
Mazur Grzegorz ,
Mikulska Dorota ,
Różycki Karol ,
Soprych Maciej ,
Waślicki Tadeusz ,
Ziółkowski Paweł ,
Żak Piotr ,
Gww22 ,
Tytuł: Rozliczanie akcji promocyjnych opodatkowanie i ewidencja
Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
ISBN / ISSN: 83-264-8973-0
Rok wydania: 2016
Wydanie nr: 01
Ilosć stron: 206
Stany prawne:
01/05/2016
cena netto: 84.76 zł cena brutto: 89.00 zł
cena promocyjna: 81.88 zł
Uwagi:
W celu zwiększenia sprzedaży swoich towarów i usług przedsiębiorcy stosują różnego rodzaju preferencje cenowe w postaci rabatów, premii pieniężnych, sprzedaży premiowej czy programów lojalnościowych. Brak szczególnych regulacji podatkowych w zakresie tych działań o charakterze marketingowo-promocyjnym powoduje wiele wątpliwości co do sposobu ich opodatkowania oraz ujęcia w księgach.
Z książki dowiesz się:
- w jaki sposób udokumentować akcje promocyjne, aby wydatki z nimi związane móc zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów,
- jak skonstruować akcję promocyjną, żeby nie powodowała powstania przychodu po stronie klienta,
- jak należy opodatkować sprzedaż "za złotówkę",
- czy premie pieniężne powinno się zaliczyć do przychodów podatkowych, czy też należy pomniejszyć o ich wartość koszty uzyskania przychodów,
- jak prawidłowo dokumentować premie pieniężne,
- jak należy ewidencjonować faktury korygujące odnoszące się do rabatów,
- w jaki sposób sprzedawca i nabywca powinni wprowadzić do ksiąg rachunkowych rabat, premię pieniężną i sprzedaż premiową.
Opracowanie zawiera praktyczne porady wyjaśniające zasady ewidencji i opodatkowania różnego rodzaju akcji promocyjnych, opatrzone licznymi przykładami, oraz odpowiedzi na pytania. Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla doradców podatkowych, właścicieli biur rachunkowych oraz księgowych.