Szczegóły wybranej pozycji
Autor:
Pawełczyk Piotr ,
Scheffs Łukasz ,
Czarnecka Anna ,
Kaniewska-sęba Aleksandra ,
Stefańska Magdalena ,
Jakubowski Jakub ,
Tytuł: Kampanie społeczne jako forma socjotechniki /oe/
Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
ISBN / ISSN: 83-264-8271-7
Rok wydania: 2015
Wydanie nr: 01
Ilosć stron: 171
Stany prawne:
cena netto: 56.19 zł cena brutto: 59.00 zł
cena promocyjna: 54.28 zł
Uwagi:
Książka podejmuje tematykę kampanii społecznych rozumianych jako działania socjotechniczne, ukierunkowane na rozwiązywanie ważnych problemów społecznych.
Szczegółowo omówiono w niej:
- problematykę inżynierii społecznej traktowanej jako socjotechniczna próba przebudowy świata, zgodnie z systemem wartości dominującym w danej kulturze,
- kwestie pojęciowe oraz charakterystykę terminów: marketing społeczny, kampania społeczna i reklama społeczna,
- elementy krytyki kampanii społecznych ukazujące je jako swoisty wyrzut sumienia społeczeństwa konsumpcyjnego, socjotechniczne i prakseologiczne źródła kampanii społecznych,
- związki marketingu społecznego z marketingiem komercyjnym,
- zagadnienie cause related marketing i społecznej odpowiedzialności biznesu,
- tematykę kampanii profrekwencyjnych, stanowiących specyficzną postać kampanii społecznych związanych z legitymizacją władzy w systemach demokratycznych,
- perspektywy nowych mediów jako narzędzia popularyzowania reklam społecznych.
Autorzy książki zajmują się problematyką socjotechniki i marketingu, w tym marketingu społecznego, na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.Książka jest nie tylko interesującą, ale też potrzebną polskiemu czytelnikowi pozycją. O ile bowiem o kampaniach społecznych pisze się na Zachodzie od niemal czterdziestu lat, o tyle na polskim gruncie co jest swego rodzaju paradoksem kwestia ta dopiero w ostatnich latach zyskuje odpowiednie uznanie. Niniejsza publikacja to ważny głos komentujący złożone problemy kampanii społecznych i ich socjotechnicznych uwikłań. Można śmiało powiedzieć, że uzupełni lukę w tej dziedzinie na polskim rynku wydawniczym.
Prof. dr hab. Marek Jeziński
Wymieniając zalety książki, na pierwszym miejscu należy wskazać nie tylko rzetelność i solidność autorów, ale również ich dociekliwość, która umożliwiła obszerną prezentację i analizę materiałów mniej znanych lub słabo dotąd zbadanych. Jestem przekonany, że publikacja spotka się z pozytywnym odbiorem środowiska naukowego, będzie interesującą lekturą dla studentów i badaczy, a także istotnym wsparciem dla praktyków.
Prof. dr hab. Wojciech Nowiak