Szczegóły wybranej pozycji
Autor:
Michalik Malgorzata ,
Pilarczyk Bogna ,
Mruk Henryk ,
Tytuł: Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym /oe/
Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
ISBN / ISSN: 83-264-3447-1
Rok wydania: 2014
Wydanie nr: 04
Ilosć stron: 284
Stany prawne:
cena netto: 65.71 zł cena brutto: 69.00 zł
cena promocyjna: 63.48 zł
Uwagi: Książka stanowi
pierwsze w Polsce całościowe opracowanie na temat marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Rynek farmaceutyczny jest rynkiem wyjątkowym: rozwija się bardzo szybko, panuje na nim ostra konkurencja, a przy tym podlega on ścisłym uregulowaniom prawnym i dlatego państwo często ingeruje w mechanizm jego działania.
Autorzy omówili cechy tego rynku, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie zagadnienia, jak:
zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym,
strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia produktu farmaceutycznego, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki,
zasady tworzenia cen i marż handlowych oraz stosowania opustów cenowych,
zasady marketingowego zarządzania hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego,
reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym