Wszystkie publikacje z serii Biblioteka Pomocy Społecznej zostały przygotowane z myślą o praktykach i przeznaczone są dla pracowników socjalnych i pracowników administracji samorządowej. Ułatwią im wykonywanie obowiązków i pomogą znaleźć rozwiązania w kontrowersyjnych nieraz sytuacjach, z którymi mogą się zetknąć w swojej pracy.
W drugiej książce z tej serii w praktyczny sposób omówiono tematykę związaną z zatrudnieniem pracowników w ośrodkach pomocy społecznej, w szczególności pracowników socjalnych. Zaletą opracowania jest przekrojowe ujęcie tematu obejmujące przedstawienie wybranych zagadnień prawa pracy - poczynając od kwalifikacji, obowiązków i zadań pracowników socjalnych, zasad ich wynagradzania, na uprawnieniach rodzicielskich kończąc. W sposób przystępny przybliżone zostały warunki wykonywania zawodu oraz szczególne uprawnienia pracowników socjalnych. Uwzględniono również wchodzące w życie od 1 stycznia 2015 r. zmiany dotyczące liczby zatrudnianych pracowników socjalnych w jednym ośrodku.
Istotną część publikacji stanowią odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące interpretacji przepisów prawa pracy związanych z zatrudnianiem pracowników socjalnych. Autorzy - uznani specjaliści w dziedzinie pomocy społecznej i prawa pracy - omawiają konkretne stany faktyczne i wskazują sposoby rozwiązania problemowych sytuacji.
Czytelnicy znajdą tu również wybrane wzory dokumentów oraz teksty najważniejszych aktów prawnych z omawianego zakresu.