Autor:
Krasnodębska-tomkiel Małgorzata ,
Kępiński Marian ,
Kępiński Jakub ,
Karasiewicz Katarzyna ,
Jurkowska-gomułka Agata ,
Gronowski Stanisław ,
Gołąb Łukasz ,
Giesen Beata ,
Zawłocki Robert ,
Dudzik Jarosław ,
Wojtaszek-mik Ewa ,
Borkowski Janusz ,
Wierzbowski Marek ,
Stefanicki Robert ,
Stankiewicz Rafał ,
Będkowski-kozioł Michał ,
Bernatt Maciej ,
Barańczyk Izabela ,
Adamiak Barbara ,
Kępiński Marian ,
Skubisz Ryszard ,
Skoczny Tadeusz ,
Podrecki Paweł ,
Tischner Anna ,
Piątek Stanisław ,
Szwaja Janusz ,
Nowińska Ewa ,
Nestoruk Igor B ,
Strzyczkowski Kazimierz ,
Miąsik Dawid ,
Król-bogomilska Małgorzata ,
Tytuł: Prawo konkurencji tom 15 system prawa prywatnego /beck/
Wydawnictwo: Wydawnictwo C. H. Beck
ISBN / ISSN: 83-255-5216-9
Rok wydania: 2014
Wydanie nr: 01
Ilosć stron: 1493
Stany prawne:
cena netto: 332.38 zł cena brutto: 349.00 zł
cena promocyjna: 321.08 zł
Uwagi:
Kompleksowe opracowanie zagadnień z zakresu prawa konkurencji.
Obejmuje w szczególności materię dwóch polskich ustaw: o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz o ochronie konkurencji i konsumentów, a także prawa unijnego i międzynarodowego z tego zakresu.
W opracowaniu zostały przedstawione następujące zagadnienia:
z kwestii ogólnych:
- systematyka prawa konkurencji,
- rozwój polskiego prawa konkurencji,
- międzynarodowe i europejskie prawo konkurencji,
z zakresu zwalczania nieuczciwej konkurencji:
- podstawowe pojęcia używane w ustawie takie, jak nieuczciwa konkurencja, a także chronione interesy i podmioty,
- zakres zastosowania ustawy,
- klauzula generalna zakazu nieuczciwej konkurencji,
- oznaczenia odróżniające,
- oznaczenia geograficzne,
- naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,
- ochrona funkcjonowania rynku,
- regulacja reklamy (reklama zakazana, nieuczciwa, wprowadzająca w błąd, ukryta, porównawcza)
- rozpowszechnianie informacji nieprawdziwych,
- regulacja sprzedaży (sprzedaż premiowana, lawinowa, nadmierna sprzedaż marek właściciela),
- odpowiedzialność cywilnoprawna za czyny nieuczciwej konkurencji,
z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów:
- związki między prawem konkurencji a ochroną konsumentów,
- konkurencja jako przedmiot ochrony, interes publiczny (pojęcie, zakres, funkcje),
- zakres zastosowania ustawy,
- porozumienia ograniczające konkurencję (formy, rodzaje, generalny zakaz, wyłączenia spod zakazu, skutki naruszenia zakazu),
- wyłączenia grupowe,
- zakaz nadużywania pozycji dominującej,
- kontrola koncentracji przedsiębiorców,
- postępowanie przed Prezesem UOKiK,
- współpraca instytucjonalna w ramach Europejskiej Sieci Konkurencji,
- postępowanie sądowe w sprawach z zakresu ochrony konkurencji,
- sankcje z tytułu naruszeń ustawy (cywilnoprawne, administracyjne, karne),
- regulacje szczegółowe (telekomunikacja, energetyka, kolej, lotnictwo, poczta),
- ochrona konkurencji w prawie karnym.
Zespół autorski tworzą wybitni specjaliści z tej dziedziny, przedstawiciele różnych ośrodków naukowych, a także praktycy. Wymienione zagadnienia opracowano z najwyższą starannością – teksty dokładnie analizują aktualny stan prawny, ale także odwołują się do regulacji historycznych i propozycji nowych unormowań. Równolegle omówiono odpowiednie akty prawa unijnego i odniesiono się do rozwiązań przyjętych w innych krajach. Praktyczne funkcjonowanie poszczególnych instytucji zostało zweryfikowane przez analizę orzecznictwa sądów(SN, NSA, SOKiK, a wcześniej Sądu Antymonopolowego, sądów apelacyjnych), a także decyzji Prezesa UOKiK. Przedstawiane poglądy odniesiono do stanowisk wyrażonych wcześniej w doktrynie prawa. Wskazano obszerną literaturę przedmiotu, jednak z zachowaniem krytycznej oceny jej treści.
Te wszystkie czynniki składają się na wyjątkowe, pełne, najwyższej jakości opracowanie prawa konkurencji dostępne na rynku.
System skierowany jest zarówno do praktyków prawa: adwokatów, radców prawnych, notariuszy oraz sędziów, jak również teoretyków, a także aplikantów zawodów prawniczych i studentów pragnących pogłębić swoją wiedzę z zakresu prawa konkurencji.